TruePOS är vår egenutvecklade programvara för kassasystem med ett av marknadens mest användarvänliga gränssnitt. Kassorna kommer med en lätthanterlig touchskärm och tydlig kunddisplay. Vi anpassar systemet för att passa just er och har skräddarsydda funktioner för olika branscher och storlek på verksamheter. Dessutom hanterar vi självbetjäningskassor.


KUNDSKÄRM
En skärm på kassans baksida visar tydligt inslaget belopp. Vid betalning med Swish visas en QR-kod som är enkel för kunden att skanna, istället för att skriva in nummer och belopp manuellt. Displayen kan även användas till bildspel och film med erbjudanden eller produktbilder.
Support & garanti
Vi erbjuder support och assistans på hela betalsystemet under hela avtalstiden. Tillsammans med full garanti, löpande mjukvaruuppdateringar, nya funktioner och back-up ger vi er en trygghet och försäkran mot oväntade kostnader.
Vad vi kan erbjuda till din TruePOS
TRUEPAY
Vi har tre olika typer av kortterminaler; en kassakopplad, en fristående och en trådlös allt-i-ett-terminal. Läs mer om vilken som passar bäst för er verksamhet!
TRUEAPP
En individuellt utvecklad beställningsapp där gästen kan välja mellan eat-in- eller takeaway-beställning och betalar enkelt med kort eller swish. Beställningarna skrivs ut i kassa och kök och all försäljning registreras automatiskt i kassasystemet.

SJÄLVSERVICEkiosk
Öka försäljningen med tillvalsbeställningar! Kiosken är en självbetjäningsstation för gästerna med betalning direkt i samband med beställning. Bongar skrivs ut i kassa och kök samt registreras i kassan. För en helt digital process kan kiosken kombineras med Chef Channel för digitala bongar och Customer Channel där gästen själv kan hämta upp sin beställning när den är färdig.

CHEF CHANNEL
Håll ordning på alla beställningar och spara papper med ett digitalt bongsystem! Ha en eller flera touchskärmar i köket och baren och skicka fram en rätt när den är färdig. Vid bordsbeställning med för- och varmrätt sorteras rätterna automatiskt och kan prickas av i köket efterhand.

Customer Channel
Snabba upp serveringsprocessen genom ett digitalt upphämtningssystem! Via en Chef Channel dyker beställningen upp när den skickas fram från köket. Kan även kombineras med TruePOS Kiosk och TrueAPP.

Truecall
Slipp spring och låt gästerna hämta sin mat själva! Skaffa ett pucksystem där numret på pucken läggs in på bongen via kassan. Er egen logotyp sätts in i mitten på varje puck.

Truepos price checker
Sätt ut prisfrågeterminaler i butiken för att låta kunderna slippa jaga personalen. Kunden tar en vara och skannar streckkoden för att få reda på pris.

INventeringsskanner
Förenkla inventeringen med en handhållen skanner som lagrar informationen i kassan. Skanna bara varans streckkod och fyll i antalet.
restaurang, bar & nattklubb
Kundexempel
Innan Sandra Mastio vann Sveriges Mästerkock 2015 hade hon aldrig jobbat med mat. Sedan december 2017 har hon och hennes man Stefano drivit restaurang Mastio ihop på Limhamn i Malmö, och det har varit fullt sedan dess. I princip allt som tillagas görs i den enorma pizzaugnen med roterande platta, eftersom de inte har någon spis i köket. Menyn förnyas regelbundet och de går mycket efter feeling och säsong. På en odlingslott i närheten odlar de själva mycket grönsaker som används på olika sätt i rätterna. De samarbetar dessutom med många små lokala producenter och kan på så vis komma åt de bästa råvarorna som finns att tillgå. De använder sig av trådlösa allt-i-ett-terminaler för att ta beställningar och betalningar direkt vid borden.
Kundexempel
Pembert och Gustafssons senaste restaurang här i Malmö heter Torget02. Här serveras modern Street Food och Surdegspizzor med influenser från hela världen. Gästen lägger en beställning och betalar själv i en kiosk, köket får upp beställningen på sin Chef Channel och trycker fram den till en Customer Channel när den är redo att hämtas. De har två kök; ett med streetfood och ett med surdegspizzor som tillagas i en ugn på 400 grader. Beställningarna delas upp till de olika kökens bongsystem och hämtas upp vid rätt utlämningsstation. Det fungerar likadant för en gäst som beställt online. I slutet av dagen sparas alla rapporter från kassasystemet direkt till Fortnox, vilket sparar jättemycket tid, pengar och papper!
Livsmedel
Kundexempel
Den förpackningsfria livsmedelsbutiken Gram vid S:t Knut i Malmö vill hjälpa människor att producera mindre avfall genom att sälja livsmedel i lösvikt utan förpackningar. Tanken är att kunderna ska ta med sig egna burkar och behållare som de själva sedan fyller. Kunden börjar med att väga sin burk och skriva upp vikten, som sedan dras av i kassan. Gram använder sig av en kassa med Truepos-system, en kassakopplad våg samt en fristående våg.
Kundexempel
En stor supermarket på Rosengård Center i Malmö är MixMat. Deras slogan ”Bra med mångfald” återspeglas i butikens utbud med en stor mängd svenska varor blandat med en internationell bredd från framförallt Mellanöstern. Butiksytan på 2 000 kvadratmeter rymmer bland annat en spännande frukt- och gröntavdelning, en stor köttdisk samt en konditoriavdelning med färskt bröd. MixMat har 4 livsmedelskassor med vågar och rullkassetter samt etikettvågar i köttdisken. Dessutom har de tre prisfrågeterminaler utspridda i butiken — ett smidigt sätt för kunden att ta reda på vad en vara kostar genom att skanna streckkoden!
detaljhandel
Kundexempel
De startade en webbshop 2018 och året efter öppnade Lilla Skåne sin butik på Engelbrektsgatan i Malmö. De säljer form från Skåne med fokus på heminredning, men har även lite kläder och accessoarer. Fokus ligger på hantverket och allt är tillverkat i hållbara naturmaterial. Ungefär 90% av sortimentet är tillverkat och skapat i Skåne av strax över 40 formgivare så som keramiker och finsnickare. De använder en kassa & kortterminal.
Kundexempel
Emelie Hallin Hartford öppnade butiken Stil by E i november 2020. Sortimentet sträcker sig från inredning till kläder för både dam och herr och allt är väldigt noga utvalt. Det är bara Emelie själv som jobbar i butiken och hon tycker att det är väldigt enkelt att hantera kassan, både när det kommer till att lägga in artiklar och vid själva betalningstillfället.
bageri, CAFÉ & KONDITORI
Kundexempel
Helsingborgs äldsta konditori och bageri Fahlmans startade redan 1914. De säljer mest fika, bakverk och tårtor men har även en kallskänk med frukost och lunch. De har två kassor med Truepos-system med ett bongsystem till kallskänken och en Chef Channel med kaffebeställningar till baristan. De använder dessutom en allt-i-ett-terminal för beställningar och betalningar direkt vid bordet på sommaren när uteserveringen är full.
KUNDEXEMPEL
Det nytänkande bageriet Leve i Malmö bakar på dagen istället för natten. De har alltid nybakade bröd kl 11 när de öppnar och kl 16 för de som vill köpa med sig på vägen hem. En vanlig fredag säljer de 600–800 munkar som gärna förbokas. Detta leder till att en i personalen svarar i telefon hela torsdagarna, men det ska det bli ändring på! De ska nämligen börja med appbeställningar via TrueAPP, som kommer spara dem mycket tid!
kedjeverksamhet
Kundexempel
Den sydostasiatisk restaurangkedjan Linnea & Basilika tar in influenser från Vietnam och Thailand. Kedjan grundades 2014 och är döpt efter ägarnas dotter Linnea. Restaurangerna i Helsingborg, Ängelholm och Falkenberg är centralägda, men resten drivs av franchisetagare. Restaurangen på Svågertorp är den 11:e i kedjan. Många av kunderna köper med sig takeaway och där är beställningar i appen en stor favorit. En del av restaurangerna har även drive-through.
KUNDEXEMPEL
Den familjeägda Skånska hamburgerkedjan Surf Shack har i dagsläget fem restauranger. De har valt att ha all sin personal i köket och helt klara sig utan servitörer. Alla gäster beställer själva i deras app eller en kiosk. På en del restauranger används puckar som vibrerar när beställningen är klar att hämtas. På andra har de istället en upphämtningsstation med en skärm som visar beställningsnummer, och ett digitalt bongsystem för att ta emot och styra beställningarna.