Spara tid genom att låta gästerna själva beställa online, så att er personal kan fokusera på maten! Vi utvecklar en beställningssida som länkas från er hemsida. Vill ni ha mobila bordsbeställningar fixar vi QR-koder till alla bord. Gästerna beställer med mobilen och betalar enkelt med kort eller swish. Bongen kommer in i kök och bar och all försäljning registreras automatiskt i kassasystemet.

TrueAPP onlinebeställningar

TAKEAWAY

Ge era gäster en chans att slippa köa. Gästen beställer och betalar direkt online och väljer själv tid för leverans. Ordern och leveranstid godkänns i kassan innan en bong skrivs ut. Med funktionen Pick Up kan gästen välja att få beställningen levererad utanför restaurangen.

TrueAPP Onlinebeställningar
UTKÖRNING

Vill ni erbjuda utkörning? Inga problem! Vi lägger till det som leveransalternativ. Ställ in en radie på max antal kilometer från restaurangen. TrueAPP känner av beställarens adress och avgör om utkörning är möjligt.

DROPZONE

Vill ni ha en utkörningsrunda? Ange tidsbestämda avlämningsplatser och låt kunderna förbeställa och hämta upp när ni kommer ut med maten.

LOJALITET

Återkommande gäster kan samla poäng på sina köp via ett bonussystem som sedan omvandlas till en värdecheck. Bestäm själv hur många poäng som samlas per spenderat belopp, efter hur många poäng kupongen ska ges och kupongens värde.

ERBJUDANDEN

Ge gästerna rabatt via rabattkoder eller digitala kuponger. Informera gästen med en pop-up-notis!

ADMINISTRERA CENTRALT

Ändra artiklar och priser smidigt från TruePOS och lägg in bilder på produkterna. Ställ in öppettider, lägg in rabatterade priser och markera om en artikel är slut.

STARTPAKET

Vid uppstart får ni ett startpaket med material som ni kan använda för att marknadsföra er TrueAPP. Ni kommer även att få tips på vad som är bra att tänka på när det kommer till kundupplevelsen och hur ni kan synas bättre online.

VAD SÄGER VÅRA KUNDER?

Sushido sushirestaurang Malmö
SUSHIDO

”All mat görs på beställning. Därför är vi jättenöjda med TrueAPP. Kunderna beställer i förväg och det ger oss tid att förbereda maten.” – Ulrika Örnbåge, ägare

”Det kändes vettigt att använda TrueAPP när vi redan hade TruePOS. Det är jättesmidigt att få in allt via kassan! Det underlättar att ha en och samma leverantör där allt är integrerat och kommer in i bokföringen.” – Mikael Örnbåge, ägare.

KRÖGAREN & BAGAREN

”Jag ber alla som ringer in att beställa online istället. Många förbeställer och då är det betalt och klart när de kommer. Det är smidigt för både gästerna och kockarna!” – Dullo Yetish, ägare

Nu slipper de handskrivna lappar och  missförstånd. Det blir aldrig fel deras håll och de kan undvika onödiga diskussioner. Dullo tycker att det är lättare att hålla koll och kan ta ledigt ibland. Dessutom blir det lättare med ekonomin när allt sammanställs på samma rapport i kassan.

Ägare Diar Haciy
BJÄRREDS KROG, HÖLLVIKENS PIZZERIA & SKURUPS PIZZERIA

”TrueAPP har sparat oss en anställd per ställe som bara svarar i telefon. Nu vill vi öka försäljningen så att nästan 100% av beställningarna sker online!”
– Diar Haciy, ägare

Flödet går snabbare och smidigare eftersom de hinner förbereda. Även gästerna delar den upplevelsen. Risken för misstag försvinner och snittnotan har ökat tack vare merförsäljning.

”TrueAPP skäms inte! Man kan ta betalt för extra tillval och rekommendera en dricka till utan problem. – Diar Haciy, ägare

EAT-IN

Låt era gäster beställa via mobilen istället för att vänta in en servis. Gästen väljer från menyn, anger eventuella allergier eller andra meddelanden och avslutar med att betala direkt med swish eller kort. En bong skrivs ut på rätt skrivare eller skärm i kök och bar.

Bordsbeställning med QR-kod
QR-KODER

Bordsnumret kan antingen matas in manuellt eller skannas med hjälp av en QR-kod på bordet. Vi tar fram koderna till varje bord och hjälper gärna till med skyltarna!

SKRÄDDARSY MENYN

Välj om ni vill lägga in hela menyn eller bara dryck och dessert eller barmeny. Ni kanske bara vill ha QR-koder på uteserveringen? Bestäm själva hur just er service ska se ut! Vid försäljning av alkohol dyker en pop-up-notis upp om ålderskontroll.

SAMLA BONG

Vill ni att alla beställningar från ett bord ska skrivas ut på samma bong? Lägg in en fördröjning på exempelvis två minuter, så väntar systemet in fler beställningar från samma bord.

DRICKS

Om ni vill kan era gäster få valet att ge dricks. Ni kan antingen ha totalbelopp, eller procentdricks då gästen får välja att ge 5, 10 eller 15 procent på beställningen.

LOJALITET

Återkommande gäster kan samla poäng på sina köp via ett bonussystem som sedan omvandlas till en värdecheck. Bestäm själv hur många poäng som samlas per spenderat belopp, efter hur många poäng kupongen ska ges och kupongens värde.

ERBJUDANDEN

Ge gästerna rabatt via rabattkoder eller digitala kuponger. Informera gästen med en pop-up-notis!

ADMINISTRERA CENTRALT

Ändra artiklar och priser smidigt från TruePOS lägg in bilder på produkterna. Lägg in rabatterade priser och markera om en artikel är slut.

FÖRBÄTTRA KUNDUPPLEVELSEN MED TRUEAPP

Med TrueAPP onlinebeställningar har ni alla möjligheter att skapa en utmärkt kundupplevelse, oavsett om det gäller eat-in eller takeaway. För att lyckas med detta finns det en del att tänka på.

BESTÄLLNINGS-
INFORMATION

Det är viktigt att informationen i TrueAPP stämmer överens med verkligheten. Tänk på att uppdatera förväntad tid så att gästerna slipper stå och vänta på maten. Att inaktivera artiklar om en ingrediens skulle ta slut är också viktigt, så slipper ni få in beställningar som ni inte kan leverera.

UPPHÄMTNINGSSTATION

Har ni många gäster som kommer och hämtar upp sin beställning i restaurangen? Tänk på att skapa en bra plats för detta som gör processen så smidig som möjligt. Ni vill inte att de som beställt ska ställa sig och köa fram till kassan för att de inte ser ett annat alternativ. Har ni en Customer Channel blir denna plats tydligare, men det går även att lösa med hjälp av skyltar.

LEV UPP TILL FÖRVÄNTNINGARNA

Det finns mycket ni kan göra för att förbättra upplevelsen redan i början av kundresan. Att skriva ut tydligt vad som ingår i rätten samt allergener gör att gästen får en bra bild av vad det är och det blir lättare för er att matcha förväntningarna. Genom att lägga in bilder på artiklarna fångas intresset  lättare och kunden får en snabb förståelse för maträtten.

MERFÖRSÄLJNING

Genom att lägga in tillval kan ni öka merförsäljningen och samtidigt göra gästerna ännu mer belåtna. Detta kan vara förslag om att lägga till en dryck eller side-dish efter att en maträtt blivit vald.

Läs mer om hur ni kan förbättra kundupplevelsen och ta del av våra marknadsföringstips över hur ni får era gäster att hitta er TrueAPP här!