TrueORDER Onlinebeställningar

BESTÄLLA ONLINE MED TRUEORDER

Låt gästerna själva beställa online för Takeaway eller Eat-in med TrueORDER onlinebeställningar. Gästerna beställer med mobilen och betalar enkelt med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar och all försäljning registreras i kassan.

Nyfiken på hur du kan använda digitala beställningar i din restaurang?

TAKEAWAY

Spara tid genom att låta gästerna själva beställa online! Vi utvecklar en beställningssida som länkas från er hemsida. Gästerna beställer och betalar enkelt med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar och all försäljning registreras i kassan.

AVHÄMTNING

Låt gästerna slippa köa! Gästen beställer och betalar direkt online, väljer själv tid för leverans och en bong skrivs ut. Med funktionen Pick Up kan gästen välja att få beställningen levererad utanför restaurangen.

UTKÖRNING

Vill ni erbjuda utkörning? Inga problem! Vi lägger till det som leveransalternativ. Ställ in en radie på max antal kilometer från restaurangen. TrueORDER känner av beställarens adress och avgör om utkörning är möjligt.

DROPZONE

Vill ni ha en utkörningsrunda? Ange tidsbestämda platser för avlämning och låt kunderna förbeställa och hämta upp när ni kommer ut med maten.

TILLVAL

Öka merförsäljningen med tillvalsartiklar! Lägg till förslag på tillbehör och dryck på artiklarna.

LOJALITET

Återkommande gäster kan samla poäng på sina köp via ett bonussystem som sedan omvandlas till en värdecheck. Bestäm själva hur många poäng som samlas per spenderat belopp, efter hur många poäng kupongen ska ges och kupongens värde.

ERBJUDANDEN

Ge gästerna rabatt via rabattkoder eller digitala kuponger. Informera gästen om det med en pop-up-notis!

ADMINISTRATION

Ändra artiklar och priser smidigt från TruePOS och lägg in bilder på produkterna. Ställ in öppettider, lägg in rabatterade priser och markera om en artikel är slut.

STARTPAKET

Vid uppstart får ni ett startpaket med material som ni kan använda för att marknadsföra er TrueORDER. Ni får också tips på vad som är bra att tänka på när det kommer till kundupplevelsen och hur ni kan synas bättre online.

VAD SÄGER VÅRA KUNDER?

KRÖGAREN & BAGAREN

”Jag ber alla som ringer in att beställa online istället. Många förbeställer och då är det betalt och klart när de kommer. Det är smidigt för både gästerna och kockarna!” – Dullo Yetish, ägare

Nu slipper de handskrivna lappar och  missförstånd. Det blir aldrig fel deras håll och de kan undvika onödiga diskussioner. Dullo tycker att det är lättare att hålla koll och kan ta ledigt ibland. Dessutom blir det lättare med ekonomin när allt sammanställs på samma rapport i kassan.

BJÄRREDS KROG, HÖLLVIKENS PIZZERIA & SKURUPS PIZZERIA

”TrueORDER har sparat oss en anställd per ställe som bara svarar i telefon. Nu vill vi öka försäljningen så att nästan 100% av beställningarna sker online!”
– Diar Haciy, ägare

Flödet går snabbare och smidigare eftersom de hinner förbereda. Även gästerna delar den upplevelsen. Risken för misstag försvinner och snittnotan har ökat tack vare merförsäljning.

”TrueORDER skäms inte! Man kan ta betalt för extra tillval och rekommendera en dricka till utan problem. – Diar Haciy, ägare

A&M SUSHI & COFFEE BAR

”Det är enkelt att beställa takeaway online. Det är något som lockar många!”
– Marielle Svensson, caféansvarig

De har en Customer Channel där kunderna kan hämta upp sin beställning själva. De har till och med en upphämtningsskärm ut mot parkeringen så att takeaway-kunderna kan vänta i bilen.

EAT-IN

Öka merförsäljningen i restaurangen med QR-koder på bord! Gästerna beställer med mobilen via er beställningssida och betalar enkelt med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar och all försäljning registreras i kassan.

TrueORDER Eat-in

BORDSSERVERING

Låt gästerna beställa via mobilen istället för att vänta in en servis! Gästen väljer från menyn, anger eventuella allergier eller andra önskemål och betalar med kort eller Swish. Bongen går till kök och bar.

QR-KODER

Gästen skannar QR-koden på bordet med sin mobilkamera för att komma rätt. Vi hjälper er att ta fram unika QR-koder för varje bord och har flera alternativ för skyltar!

SKRÄDDARSY MENYN

Välj om ni vill lägga in hela menyn eller bara dryck, dessert eller barmeny. Med hjälp av tillvalsartiklar kan ni ge förslag på tillbehör och dryck och på så sätt öka merförsäljningen. Vid försäljning av alkohol dyker en pop-up-notis upp om ålderskontroll.

SAMLA BONG

Vill ni att alla beställningar från ett bord ska skrivas ut på samma bong? Lägg in en fördröjning på exempelvis två minuter, så väntar systemet in fler beställningar från samma bord.

DRICKS

Vill ni att gästerna ska kunna ge dricks? Välj om ni vill ha totalbelopp eller procentdricks. Då får gästen upp valet att ge 5, 10 eller 15 procent på beställningen.

LOJALITET

Återkommande gäster kan samla poäng på sina köp via ett bonussystem som sedan omvandlas till en värdecheck. Bestäm själva hur många poäng som samlas per spenderat belopp, efter hur många poäng kupongen ska ges och kupongens värde.

ERBJUDANDEN

Ge gästerna rabatt via rabattkoder eller digitala kuponger. Informera gästen om det med en pop-up-notis!

ADMINISTRATION

Ändra artiklar och priser smidigt från TruePOS och lägg in bilder på produkterna. Lägg in rabatterade priser och markera om en artikel är slut.

FÖRBÄTTRA KUNDUPPLEVELSEN MED TRUEORDER

Med TrueORDER onlinebeställningar har ni alla möjligheter att skapa en utmärkt kundupplevelse, oavsett om det gäller Takeaway eller Eat-in. För att lyckas med detta finns det en del att tänka på.

Läs mer om hur ni kan förbättra kundupplevelsen och ta del av våra marknadsföringstips över hur ni får era gäster att hitta er TrueORDER här!

BESTÄLLNINGSINFORMA-TION

Det är viktigt att informationen i TrueORDER stämmer överens med verkligheten. Tänk på att uppdatera förväntad tid så att gästerna slipper stå och vänta på maten. Att inaktivera artiklar om en ingrediens skulle ta slut är också viktigt, så slipper ni få in beställningar som ni inte kan leverera.

UPPHÄMTNINGSSTATION

Har ni många gäster som kommer och hämtar upp sin beställning i restaurangen? Tänk på att skapa en bra plats för detta som gör processen så smidig som möjligt. Ni vill inte att de som beställt ska ställa sig och köa fram till kassa för att de inte ser ett annat alternativ. Har ni en upphämtningsskärm med Customer Channel blir denna plats tydligare, men det går även att lösa med hjälp av skyltar.

LEV UPP TILL FÖRVÄNTNINGARNA

Det finns mycket ni kan göra för att förbättra upplevelsen redan i början av kundresan. Skriv ut tydligt vad som ingår i rätten tillsammans med allergener på beställningssidan. Då får gästen en bra bild av vad det är och det blir lättare för er att matcha förväntningarna. Genom att lägga in bilder på artiklarna fångas gästens intresse lättare och det ger en tydligare förståelse för maträtten.

MERFÖRSÄLJNING

Genom att lägga in tillval kan ni öka merförsäljningen och samtidigt göra gästerna ännu mer belåtna. Detta kan vara förslag om att lägga till en dryck eller side-dish till den valda maträtten.

FLER PRODUKTER

Boka ett möte

Är du intresserad och vill veta mer?
Hör av dig eller låt oss kontakta dig!