Självbetjäningskassa, servicekiosk, expresskassa eller självservicekiosk — kärt barn har många namn! Beroende på er situation och inflöde av kunder kan en expresskassa göra stor skillnad. Inte bara för att öka försäljningen, även för att avlasta kassapersonal, minska köbildning och öka tillvalsbeställningar.
Vår självservicekiosk gör det enkelt för gästen att skapa sin egen beställning och betala direkt. Allt registreras i systemet och skickas till kök och bar. För smidigare hantering rekommenderar vi att det kombineras med Chef Channel och Customer Channel för en 100% digital process!

För att du ska kunna designa flödet i restaurangen som du vill erbjuder vi olika modeller på både skärm och stativ. Gäller det en lunchrestaurang med några få artiklar räcker det med den lilla skärmen, men har du till exempel en hamburgerrestaurang med många artiklar och flera tillval rekommenderar vi den större skärmen.


Vill du ha en expresskassa, självbetjäningskassa eller självbetjäningskiosk i din livsmedelsbutik? Benämningarna betyder i stort sett samma sak, kunden lägger själv in sina artiklar in betalar. Med en kassakopplad våg och skanner blir betalningen enkel för kunden!
Kundens beteende har ändrats senaste åren, både i en restaurang och butik. I vissa sammanhang är det nästan så att vi förväntar oss att en form av expresskassa ska finnas. Varför?
Det ger kunderna ett alternativ där de får bra överblick av menyn och de sköter sig själva. Förutom det skapar det ett flöde för restauranger med förslag på merförsäljning, så som extra tillbehör och dryck. Efter bara några få knapptryck är beställningen klar, betald och fördelad till kök och service för ett effektivare arbetsflöde!
Låt gästerna beställa själva! Självservicekiosken snabbar upp flödet i restaurangen och ger gästerna en bra överblick av menyn. Lägg till förslag på tillbehör, så som dryck och side-orders, och ge möjligheten att skriva ett meddelande till köket. Den ger även möjlighet att visa menyn och beställa på flera språk, och blir ett bra alternativ för gäster som är blyga. Efter bara några knapptryck är beställningen betald och klar!
Vi ser hur en självbetjäningskassa är nyckeln för många verksamheter som har vårt kassasystem för att ta nästa steg i service och utveckling.
Behöver ni byta hela systemet för att få vår självservicekiosk? Vi är alltid öppna för en dialog eftersom vi vet vilka synergieffekter det ger i verksamheten. Kontakta oss för att få veta mer!

Vill du veta mer? Ring oss direkt eller låt oss kontakta dig! Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret så kontaktar vi dig och ser över dina behov.
